نماشویی

تمیز بودن ظاهر و نمای ساختمان از نظر زیبایی شناسی اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع، زمانی که در یک منطقه‌ای ساختمان‌های شیشه‌ای، آجری یا سنگی را می‌بینید که دارای ظاهر زیبا، تمیز و براقی هستند، قطعاً حس بسیار خوبی به شما منتقل می‌شود. برای شرکت‌ها و مراکز تجاری مختلف داشتن نمای زیبا و تمیز بسیار اهمیت دارد و به نوعی وضعیت نمای یک ساختمان تجاری انعکاس قابل توجهی در برند و اعتبار آن دارد. انواع مختلف آلودگی و گرد و غبار یا حتی بارش باران‌ های اسیدی منجر به ایجاد وجهه و نمای نامناسبی در ساختمان‌ها می‌شود. ساختمان‌ های شیشه‌ای و آجری نسبت به دیگر اقسام ساختمان‌ها بیشتر در معرض آلودگی هستند و لازم است نماشویی این نوع ساختمان‌ها به صورت منظم و دقیق با استفاده از مواد شوینده مناسب و تجهیزات کامل انجام شود. اما موضوعی که در اغلب موارد پرسیده می‌شود این است که بهترین زمان نماشویی ساختمان چه زمانی است؟ چند بار در طول ماه یا سال باید شستشوی ساختمان‌ها انجام شود؟ در ادامه به توضیح در رابطه با این موضوع مهم می‌پردازیم.

بهترین زمان مناسب نماشویی ساختمان

همانطور که می‌دانید کار شستشوی نما باید با تجهیزات مناسب و افراد متخصص انجام شود تا علاوه‌بر ایجاد زیبایی و حفظ ظاهر ساختمان، طول عمر بنا تا حد زیادی افزایش یابد و از هزینه‌ها و خسارات گزاف جلوگیری شود. اما بسیاری از افراد از زمان انجام شستشوی ساختمان اطلاع ندارند و به درستی نمی‌دانند که زمان مناسب نماشویی ساختمان چه موقعی است. به طور دقیق نمی‌توان بهترین زمان شستشوی ساختمان را تعیین کرد، چراکه این موضوع به جنس و نوع متریال ساختمان، موقعیت و منطقه آن، میزان رطوبت و دیگر موارد بستگی دارد. اما با توجه به تجربه و سابقه درخشانی که شرکت کارویس در زمینه نماشویی ساختمان دارد، تعیین بهترین زمان برای انجام نماشویی ساختمان به چند مورد مهم بستگی دارد.

همانطور که می‌دانید میزان آلودگی و کثیفی ساختمان‌ها یکسان نیست. برخی از ساختمان‌ها با توجه به منطقه و موقعیت جغرافیایی که قرار دارند در معرض آلوگی‌های بسیار زیادی قرار دارند در حالی که برخی دیگر از ساختمان‌ها به مراتب کمتر دچار کثیفی و آلودگی شده و نیاز کمتری به نماشویی و شستشو دارند. به طور کلی، بهتر است نمای ساختمان‌ها هر شش ماه یکبار یا سالی یکبار تمیز شوند اما برای برخی از ساختمان‌هایی که در شهرهای بزرگ و صنعتی قرار دارند لازم است سه ماه یکبار کار نماشویی را انجام دهند. ازاین‌رو، می‌توان گفت که زمان مناسب نماشویی به میزان آلودگی نما بستگی دارد.

از دیگر موارد مهمی که باید هنگام انجام شستشوی ساختمان مورد نظر خود به آن دقت نظر داشته باشید، نوع ساختمان و کسب‌وکاری است که در آن انجام می‎شود. به عنوان نمونه نماشویی ساختمان‌هایی مانند تاسیسات پزشکی، رستوران‌ها و فروشگاه و مراکز خرید به منظور حفظ تصویر مثبت و جلب مشتریان مکرر لازم است به طور مداوم نمای آن‌ها تمیز شده و به دور از هرگونه آلودگی باشند. اما ممکن است یک ساختمان مسکونی نیازی به تمیزی مداوم نمای آن نباشد.

البته در نظر داشته باشید، هنگامی که قصد انجام شستشوی نمای ساختمان خود را گرفتید باید به میزان رفت و آمد افراد به ساختمان هم توجه داشته باشید. سعی کنید تا حد امکان در زمان‌هایی این کار را انجام دهید که کمترین رفت و آمد به ساختمان انجام می‌شود تا شستشوی نما با سرعت بالاتر و بدون هیچ‌گونه مشکلی انجام شود.

فصول مناسب برای شستشوی نمای ساختمان

  • فصل بهار: معمولاً فصل بهار به شرط مساعد بودن آب‌وهوا جزو محبوب‌ترین و بهترین زمان نماشویی ساختمان است.
  • فصل تابستان: فصل تابستان به دلیل عدم بارندگی، مساعد بودن هوا از دیگر زمان‌های مناسب برای نماشویی ساختمان است. شرکت کارویس با داشتن تیم مجهز و متخصص و لوازم و تجهیزات عالی حتی در هوای گرم تابستان هم با سرعت و دقت بالا به بهترین شکل ممکن کار شستشوی ساختمان را انجام می‌دهد. بنابراین، با اطمینان خاطر کار شستشوی ساختمان خود را به مجموعه کارویس بسپارید!
  • فصل پاییز: فصل پاییز برای شستشوی ساختمان‌های شیشه‌ای بهترین فصل است. به این دلیل که هوا بسیار مناسب بوده و درجه حرارت هوا چندان گرم یا سرد نیست تا مواد و متریال شوینده سریعاً بر روی شیشه‌ها خشک شود و باعث ایجاد نمای نامناسبی شود.
  • فصل زمستان : فصل زمستان به دلیل بارندگی‌های پی‌درپی و متغیر بودن وضعیت آب‌وهوا در برخی نقاط، زمان مناسبی برای نماشویی نیست. اما اواخر زمستان که احتمال بارندگی کمتر است می‌توان برای نماشویی ساختمان اقدام کرد.

همچنین زمان مناسب نماشویی ساختمان در طول روز زمانی است که نور آفتاب چندان شدید نباشد. معمولاً در روزهای ابری یا اوایل صبح یا نزدیک غروب در روزهایی که بارانی در کار نیست بهترین زمان نماشویی است و لکه‌ها به بهترین نحو ممکن با دستگاه و تجهیزات خاصی از بین می‌روند.